dag 32 - 18 juni 2014 - Sahagun - Leon - 60 km

18 juni 2014 - León, Spanje

Na een lekker nonnen-ontbijtje, o ja ik mocht wat later verrekken (ik weet niet of dat aan mijn glimlach lag..) en om 8.45 uur zit ik op de fiets naar Leon. Het is vandaag weer een vlakker rit met de wind in de rug (hoe lang nog?). De lucht is weer strak blauw en het scenario van de rit is conform de afgelopen dagen: prachtig weer en landschap, veel wandelaars en diverse Spaanse en Nederlandse fietsers. Het gaat allemaal weer zeer voorspoedig al wilt de navigatie soms de andere kant op. Onderweg stop ik in Reliegos om koffie te drinken. Ik stop bij een of ander hippie cafe aangezien er niets anders is. Op zich wel een grappig cafe met veel graffiti. Op de muren hebben Santiago-gangers allerlei boodschappen achter gelaten met een breed scala aan inhoud (....). Na de koffie weer verder. Je merkt aan alles dat je weer een grote stad nader want de omgeving wordt minder mooi en rommelig. Rond 14.00 arriveer ik in Leon. De eerste indruk is goed: een middelgrote stad met mooie oude gebouwen, niet al te veel verkeer. Als eerste weer naar het centrum voor de stempel en een foto van de kathedraal. Het ziet er allemaal echt gezellig uit. En genoeg te zien. Na de foto een hostel opgezocht, genoeg aanbod. 's Middag tijd om even rond te lopen en te bekijken waar ik om 18.00 uur de wedstrijd ga kijken! Heel belangrijk aangezien de wedstrijd alleen op de betaalzender is te zien. De Spanjaarden zijn ook nerveus, ze moeten winnen van Chili maar zien het zwaar in. Op zich valt de Spaanse beleving op straat van het wk mij wat tegen. Af en toe een vlaggetje of zo. Misschien ben ik wel verwend met de Nederlandse beleving. Maar goed, om 18.00 uur zit ik gereed!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne:
    18 juni 2014
    Dick, petje af. Wat een belevenis. Je bent een leuke verteller. Nog veel pedaalplezier. Groetjes.
  2. Marion:
    18 juni 2014
    Wat een geweldige verhalen allemaal Dick. En het ziet er zo mooi uit. Het lijkt wel vakantie :-) Ik ben echt super trots op je, mijn bikkel! Geniet nog van een paar dagen alleen op de fiets (lekker rustig!) en dan ben ik er weer (weg rust). :-) Zie je snel! Xxxxxxx
  3. Kathy Hummel:
    18 juni 2014
    Zo Brum, dat gaat allemaal lekker hoor. Zo te zien en te lezen geniet je er van. Je schrijft er ook zo smakelijk over haha en de foto's er bij maken het compleet. Je bent ook niet echt alleen meer heb ik zo het idee. Het gaat wel heel snel, op naar de laatste kilometers!! En morgen weer met een goed gevoel op de fiets want we hebben weer gewonnen!!! Yeahhhh!!! dikke kus en knuffel van ons XXX
  4. Aad en joke:
    Hallo Dick,
    Wat een mooie verhalen en fotoos.
    Het grootste gedeelte heb je gehad,het gaat eigenlijk best wel snel.
    Nog heel veel fiets plezier,en geniet van dit alles.
    Groeten Aad en Joke.
  5. Irma:
    19 juni 2014
    Ha Dick, nog een dag of vier op de trappers? Man, dat wordt afkicken voor je! Misschien een idee om dan een bagagedrager achterop te plaatsen, en met Marion achterop terug naar Nederland?? ;-D
    Of houdt je de fiets dan toch voor gezien en kies je voor een comfortabel plekje in het vliegtuig?
    Nog heel veel plezier het laatste stuk!!
    Vrolijke groet, Irma