dag 40 - 26 juni 2014 - Santiago de Compostela - Coruna - Lugo

26 juni 2014 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag hebben we een prachtige tour óp het programma staan en maken we een tour naar Coruna en Lugo. Niet met de fiets maar met een huurauto, ff wat sneller al klopt mijn fietshart wel sneller met al die mooie heuvels! Onder het rijden zien we het landschap en de schoonheid er van. Coruna is een mooie havenstad met uitzicht op de oceaan. Na al die heuvels en oneindige vergezichten op de Spaanse hoogvlakte doet dit ook wel wat met je. Die onmetelijke plas en de frisse zilte zeelucht, heerlijk! We bezoeken natuurlijk La Torre Hercules (vuurtoren met uitzicht op Coruna)  en na een late lunch gaan we richting het stadje Lugo. Deze oude vestingstad ligt ook op de pelgrimsroute maar dan op de terugweg. Je merkt dat de animo om terug te lopen of fietsen laag is want we komen bijna geen pelgrim tegen in de stad. Wel bewonderen we, naast de kerken, gebouwen, straatjes en vestingmuren, diversen folklore groepen die in de stad een optreden geven inclusief de Spaanse doedelzakken. Aan het einde van de dag genieten we weer van een pelgrimsmenu en rijden we voldaan en vol van de indrukken weer terug naar Santiago.