dag 43 - 29 juni 2014 - Santiago de Compostela - Porto

29 juni 2014 - Porto, Portugal

Vandaag weer inpakken en wegwezen, op naar Porto! We nemen afscheid van het huisje en de vele honden en in de huurauto rijden we via de prachtige en rustige snelweg richting Porto. Ook weer een mooie route en via Pontvereda en Vigo rijden we Portugal binnen. Portugal doet altijd iets met mij en volverwachting rijden we Porto binnen. Ik hoef niet te rijden en kan dus uitgebreid rondkijken. Er is zoveel te zien en net als alle voorgaande weken-dagen een aaneenschakeling van indrukken, mijn harde schijf zit haast vol! Porto rijden we binnen via de weg langs de Dauro met de stad ligt links tegen en over de berg. Rechts, aan de kant van port-opslagplaatsen, ligt het hotel. Marion heeft dit luxe hotel met alles er op en eraan als verrassing geregeld en het is prachtig. Het hotel ligt bovenop de heuvel met zicht op Porto. Vanuit de kamer is het uitzicht schitterend en blijf je kijken naar alles wat je ziet, zoveel details. Na het inchecken gaan we de stad in en bezoeken de kade met terrasjes, de kenmerkende brug en natuurlijk een van de tv-schermen met de wedstrijd Nederland - Mexico. We zijn niet de enige Nederlanders want overal zie je oranje.

`s avonds vieren we het einde van de fietstocht, het veilig en gezond volbrengen van deze, en genieten we in het hotel van een zeer luxe en gastronomisch diner + wijn-arrangement van het uitzicht op `Porto by Night`.

Het was weer een heerlijke en onvergetelijke dag!