dag 30 - 16 juni 2014 - Burgos - Fromista - 80 km

16 juni 2014 - Frómista, Spanje

Vroeg wakker en zin om te trappen! Om 8.00 uur sta ik helemaal startklaar na een karig ontbijt. Onderweg doe ik de nodige stops maken om bij te tanken. Zaterdag bij aankomst in Burgos ansichtkaarten gekocht maar helaas is door het weekend nergens een postzegel te krijgen aangezien de tabac-winkeltjes gedurende het weekend ook zijn gesloten. In de hoop dat ze nu open zijn zoek ik er snel eentje op maar helaas dan maar in Fromista of zo. De zon schijnt maar het is behoorlijk fris. Windjack en sjawl om! Bij vertrek in het hotel nog kennis gemaakt met 4 fietsers uit Nederland en gedurende de dag komen we elkaar diverse keren tegen. De rit begint met pittige klimpartijen maar al snel bereik ik de hoogvlakte. Met de wind in de rug gaat de rit snel. Onderweg weer prachtige vergezichten met een heel kleurenpalet: groen, bruin, rood, goud, blauw, bruin, alles aan kleuren komt wel voorbij. De dorpjes zijn prachtig en op bijna elke kerktoren zit wel een ooievaarsnest. Onderweg gestopt in Hontanas. Even tijd voor koffie en een broodje ham. Men veronderstelde zeker dat ik honger had want er lag meer ham dan brood. Ik wist ook even niet wat ik er mee aan moest. De buslading Duitse toeristen ook, zij moesten hartelijk lachen wat ik met zoveel ham aan moest, die inhalige Nederlander! Nou ja, zonde om weg te gooien en voor de rest van de dag  had ik dus een extra snacky bij me. Op de route richting Fromista kruisen de fietser en wandelaars elkaar weer en dus onderweg weer de nodige contacten en begroetingen. De route naar Fromista doet onderweg bijzondere plaatsen aan zo als de bogen van San Anton (hier rijd je onder door) en het plaatsje Castrojeriz met op de heuvel de Tempeliers burcht. Rond 15.00 uur arriveer ik in Fromista. Een klein plaatsje en bekend om de best bewaarde Romaanse kerk. De nacht breng ik door in hostel Santiago de Compostela. Vriendelijke mensen en heerlijk gegeten met op de achtergrond de tv aan met wk-voetbal. O ja, gelukkig postzegels kunnen kopen! De kaarten zijn onderweg!

1. Irma:
    19 juni 2014
    Haa Dick, leuk, vandaag je kaart ontvangen!!
  2. Chanel:
    22 juni 2014
    Hey Bro. Je kaar ontvangen en hangt nu te pronken aan mijn koelkast. Erg leuk en lief van je xxx