dag 29 - 15 juni 2014 - Burgos rustdag

15 juni 2014 - Burgos, Spanje

Lekker uitgeslapen! Volgens het ritme was ik wel om 06.00 uur wakker en moest ik conform schema om 08.00 uur wel even naar het toilet. Gek, maar tot nu toe gaat dat prima. Elke dag na het ontbijt moet ik even zitten. Geeft toch wel rust als dat alles gewoon blijft werken. Na het ontbijt richting het centrum, alles is nog stil op straat, ook vanwege de zondag. In het centrum is een loopwedstrijd aan de gang, dit geeft ook weer de nodige gezellige reuring. In de kathedraal is alles rustig en middels een audio-tour bekijk ik het geheel. Alles ziet er prachtig uit met de nodige pracht en praal. Ik had gehoopt dat het graf van El Cid wat grootser zou zijn maar er lag maar een gewoon tegeltje. Na een uurtje heb ik mijn tax bereikt en ga voor de koffie met een stuk Santiago-tarte. Smaakte allemaal goed! Die ochtend nog verder de toerist uitgehangen en de nodige foto's gemaakt. Burgos heeft prachtige straten met veel winkeltjes en terrasjes. Tevens is er veel groen en een boulevaard om te flaneren. Overal kan je wat drinken, tapas eten of een ijsje nuttigen. Mooie stad die niet al te groot is. Er staan tevens prachtige standbeelden en er is genoeg te beleven op gebied van cultuur en musea. 's Middags de tijd genomen om te rusten en de reisblog bij te werken. Volgens mij heb ik de achterstand nu ingehaald en ben weer bij! Voor vanavond hoop ik toch een streep voetbal te zien en tevens weer te genieten van een lekker menu! Verder de spullen in orde maken en de kids en Marion bellen! Toch weer fijn om hun stem te horen.

1. Marion:
    15 juni 2014
    He schat heb je een nieuwe lief? In al mijn reacties staat nu Mariel? Ik ben het toch echt hoor, kus Marion
  2. Irma:
    Haa die Dick,
    Jee, man, je bent nog helemaal op schema, toppie!
    En zo heel erg ver is het niet meer...
    Bereid je je vast voor dat je het fietsen en het alleen zijn straks gaat missen?? ;-D
    En misschien langzaamaan al gaan verheugen op een broccolischotel?? ;-P
    Nog een fijne en voorspoedige reis verder! Tot je volgende reisverslagen!
    Warme groet, Irma
  3. Marion:
    15 juni 2014
    Gelukkig, ik ben gewoon weer mezelf zie ik. Waarschijnlijk zat Mariel te reageren op mijn account :-) spreek je vanavond xxx
  4. Truus:
    hallo Dick
    Even een groet van ons uit Oldenzaal.
    Ik moet vlug zijn want de laptop stopt steeds.
    Groetjes.
  5. Chanel:
    15 juni 2014
    Hey broer :-D fijn dat je weer wat gepost hebt en we weer up to date zijn! Je bent echt een kei!!! Top dat het je goed gaat. Vanuit R'dam een dikke knuf! Paul&Chanel en kids
  6. Norman:
    Hi Dick
    leuk om al je berichten te lezen en weet, meerdere collega's hier volgen je nauwlettend... :) top bezig !!
    nog effe volhouden...
    grt
    Norman
  7. Dijkies:
    Hoi Dick,
    Gaat goed zo, nog even volhouden je bent er bijna.
    Groetjes van de kaaskoppen
  8. Marlies:
    Hoi Dick

Net even al je mooie verhalen gelezen en foto's bekeken. Die kathedraal ziet er indukwekkend uit. Het schiet al lekker op zeg...dus geniet nog maar even van je mooie tochtjes en mooie uitzichten!
    Zijn de Spanjaarden al wat bijgekomen van hun nederlaag? Zo te lezen blijven de oude dametjes in de B&b nog steeds erg aardig tegen jou( kijken wellicht geen voetbal). Veel succes met het laatste stukje fietsen!
    Groetjes Marlies
  9. Rob:
    17 juni 2014
    Ha Dick,
    Goed man. De Pyreneeën over zonder problemen. Heb zelf zaterdag de heuveltjes in Limburg met moeite kunnen halen. Petje af voor je tocht. All the best
    Rob
  10. Wilma:
    17 juni 2014
    Ha Dick,
    Wat een reis! Wat een ervaring!
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Ook voor het laatste stuk wens ik je nog een hele goede tocht.
    If you never try, you'll never know!
    Groetjes uit Oss van Wilma.
  11. Gerrit Kamp:
    19 juni 2014
    Mateloze bewondering voor je prestatie! Daags voor je aankomst Nederland-Chili. Sensatie, maar jouw fietstocht is minstens zo sensationeel. Nog ijne dagen met goed weer. Gerrit!
  12. Hans:
    20 juni 2014
    Hoi Dick, we volgen de reis van je leven hier in Nijmegen vol bewondering! Je kunt het mooi opschrijven! Nog even en dan ben je er. Geniet van de mooie momenten daar. Groet, Hans, Myrka, Yuan en Youp