dag 28 - 14 juni 2014 - Belorado - Burgos - 60 km

14 juni 2014 - Burgos, Spanje

Na een lekker ontbijt met een zacht gekookt eitje, analyse van de wedstrijd met Paul rijd ik op mijn gemak richting Burgos. Ik kan de snelle route nemen via de drukke hoofdweg maar kies voor veiligheid en natuur. De route voert weer langs prachtige heuvels met 4 flinke klimpartijen. Maar goed, als je jezelf er op in stel gaan die klimpartijen ook makkelijker. Na een aantal stops, gevaarlijke wegen met cementvrachtwagens en een brandende zon arriveer ik om 14.00 uur in Burgos. Toch weer wennen al die drukte! Pfff, van het ene op andere moment zit je er midden in. Van mij hoeft dit niet maar ik wilde Burgos zien. De kathedraal schijnt prachtig te zijn. Na enige tijd vind ik een goed hotel waar ik ook mijn fiets kan stallen. De mensen zijn vriendelijk en ook hier weer alles gericht op de pelgrims. Na een douche wandel ik wat rond en maak mij gereed om 's avonds na het eten lekker voetbal te kijken. Maar helaas, het voetbal wordt uitgezonden via een betaalzender en deze zit niet in het pakket van het hotel. Ook in de omgeving nergens een tv met voetbal. Zelfs internet lukt niet. Ja, de wedstrijd Italie - Engeland wordt uitgezonden, om 12.00 's nachts. Maar goed, dat trek ik niet. Ik baal dus want had mij hierop verheugd.