dag 26 - 12 juni 2014 - Los Arcos - Najera - 60 km

12 juni 2014 - Nájera, Spanje

De hostel is prima, alleen geen ontbijt. Op de kamer dus een banaan, chocolade-broodje en pinda's op om niet met een lege maag te starten. Op zich ook prima. Onderweg zal vast nog wel iets te vinden zijn waar je wat kunt eten. De toch begint gelijk met 7% dus direct aan het werk en gedurende de ochtend krijg ik het nog diverse keren voor mijn kiezen. Maar goed Logrono is helemaal de moeite waard! Onderweg prachtige vergezichten, wind mee en lekker fris ondanks de zon. In Logrono vind ik een terrasje voor de kathedraal. Het voordeel van Spanje is dat je bij de koffie heerlijke kleine broodjes kan bestellen met lekkere ham. Het stadje is gezellig druk en tevens passeert er een processie die ik 's avonds terug zie op de regionale tv. Ik kom net niet in beeld. Toch wel bijzonder, het e.e.a. gaat gepaard met muziek en allemaal mannen in pak die een heilig beeld dragen. Na de ochtend verder richting Najera. Het is bloedheet! 34 graden. Op sommige plekken geen zuchtje wind en dan heuvels op en af! Pfff, zachtjes aan dus. Onderweg toch ook momenten om even stil te staan, rond te kijken, water te drinken of te babbelen met wandelaars. Zo ook met een Spanjaard die zich al druk maakt over de wedstrijd van morgen. Ik heb hem succes toegewenst! De dag vordert verder prima en rond 15.00 uur kom ik aan in Najera. Ook hier weer een prima hostel en 's avonds op een terrasje aan het riviertje geniet ik in de koelte van een pelgrims-menu.

1. Irma:
    15 juni 2014
    Dag Dick, Ben net terug van vakantie en heb je reisverhalen gelezen. Ben trots op je! Over niet al te lange tijd zie je Marion weer, dus nog ff volhouden. Groeten Irma