dag 22 - 8 juni 2014 - Onnes et Laharie - Peyrehorde - 72 km

8 juni 2014 - Peyrehorade, Frankrijk

De Franse wandelaars gaan voeg op pad. Jean Marc, de ervaren loper, heeft er zin in, Marcel de oudere loper niet en strompelt verder met een te zware bepakking. Gisteren is hij verkeerd gelopen en moest 15 kilometer terug. Na 4 bier in een cafe heeft hij zich gisteren in de gite van Onnes laten afzetten door een taxi. Na een peptalk en tips van Jean Marc gaat hij toch maar weer op pad. Onderweg kom ik hem later nog tegen en wens hem Bon Camino, Marcel steekt dan alleen z'n hand op....De tocht naar Peyrehorade gaat vlot die dag ondanks de warmte en het saaie rijden. Vandaag gelukkig de laatste dag in Les Landes. Onderweg zie ik weinig wandelaars of fietsers. Wel ontmoet ik Jan uit Rotterdam, 72 en op de fiets retour naar Rotterdam. Jan fietst het hele jaar door en van links naar rechts door heel Europa. Pfff, kom ik aan met dit fietstochtje..... Jan is attent en geeft mij diverse tips om de bergen over te komen. Na het eten van een appeltje nemen we afscheid en arriveer ik rond 16.00 uur in Peyrehorade. Het is zondag en dus geen hond op straat. De b&b ligt in het centrum en wordt beheert door een oud vrouwtje. Het ziet er weer allemaal netjes en schoon uit. Lekker Frans met veel oude meuk. Gelukkig die avond nog wel een pizzeria gevonden en spaghetti gegeten. Hard nodig voor de komende dagen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade