dag 21 - 7 juni 2014 - Hostens - Onesse et Laharie - 72 km

7 juni 2014 - Onesse-et-Laharie, Frankrijk

Rond 9.00 uur vertrokken uit Hostens. Blij dat ik weg was uit dat bedompte hok. Onderweg gestopt bij de bakker en lekkere broodjes gekocht voor ontbijt. Vandaag alleen maar bos, bos, bos, bos en saaie lange wegen. De ochtend is lekker mistig en fris. Onderweg zie ik weinig vogels of dieren. Normaal zie je wel een eekhoorn, hert of in het bijzondere geval een das. Vandaag is alles stil. Rond 11.00 uur arriveer ik in Moustey waar het gezellig druk is in het plaatselijke buurtcafé. De lokale bewoners komen ook op de koffie en er is dus veel aanloop. Na mijn verlate ontbijt ga ik richting Labouheyre, een pelgrimsstadje en een van de grotere plaatsjes in deze regio. Ik arriveer net voor twaalf uur en scoor nog net op tijd een pizza punt, fruit en yoghurt bij de lokale Spar. Ik had geen zin in een restaurant of zo en nuttig de lunch voor het Jacobskerkje in de schaduw. Na de lunch in de kerk een foto gemaakt van St. Jacob, een stempel gehaald en een kaarsje aangestoken voor mijn liefste. Zo, ook weer gedaan. 's Middags weer de bossen opgezocht en in de zon de kaars rechte wegen afgewerkt. Rond 15.30 uur arriveer ik mooi op tijd in Onesse et Laharie. Ook hier weer veel mensen en deze keer vanwege het jaarlijkse dorpsfeest inclusief kermis. De nacht breng ik door in een pelgrimsgite te samen met 2 Franse wandelaars. Dit is een aangename afwisseling. Even weer ervaringen uitwisselen en gezamenlijk eten. Het is niet laat geworden want ook de wandelaars gaan vroeg op pad.

1. Misa Kranendonk:
    12 juni 2014
    Het is leuk om je verhalen te lezen.Je bent al over de helft!!
    Wel jammer dat je nog niet terug bent op vaderdag,
    maar ik heb wel een heel leuk cadeautje voor je!
    Groetjes van Misa!
  2. Irma:
    13 juni 2014
    Haa die Dick,
    gestaag en volhardend (wauw!!) vervolg jij je reis. Mijn bewondering voor jou stijgt, ik doe het je niet na.
    Maar waar zijn nu de ned. vlaggetjes gebleven die op je fietstassen zaten??
    Ik wens je nog heel veel plezier en een voorspoedige voortzetting van je reis!
    Warme groet, Irma
  3. Marion:
    13 juni 2014
    Vanuit Rotterdam: RESPECT!
    Oh ja en mocht je willen aansluiten....vanavond party hardy aan de Engelenburg, wordt heel gezellig. ;-)
  4. Dijkies:
    14 juni 2014
    Hééé' Dick,
    Eindelijk weer wat reisverhalen van je.
    Had je de 1-5 gemist. Vooral zo doorgaan, je bent er bijna.
    Groetjes Ger en Lyd