dag 20 - 6 juni 2014 - Saint Emilion - Hostens - 72 km

6 juni 2014 - Hostens, Frankrijk

Na een stevig ontbijt ,in gezelschap van Amerikanen, vertrokken uit de b&b richting Les Landes. Ik kijk uit om weer even vlak te rijden en wind mee. De ochtend trip is mooi! Langs de wijngaarden rijd ik richting Cadillac, hier en daar wat heuvels, zon en wind mee. Op de wijngaarden is veel bedrijvigheid en dus een genot om naar dit alles te kijken en te genieten. De wijngaarden zien er allemaal strak en georganiseerd uit. Rond 12.00 uur ben in Cadillac, een mooi middeleeuws stadje compleet met muren en poorten. Na een rondje wandelen geniet ik buiten op een terrasje van de lunch, spaghetti! Geeft je weer de kracht om door te gaan. Na Cadillac en het oversteken van de Garonne rijd  je Les Landes binnen. Hier alleen maar bos en kaarsrechte wegen. In het begin is dit nog leuk, alles groen en fris, weinig verkeer maar na een tijdje heel saai. De zon schijnt ook nog fel en er is weinig beschutting ondanks de vele bomen. Onderweg valt dus niet veel te beleven. Af en toe een auto, geen andere fietsers. Hele stukken ben je alleen en kom je een half uur niemand tegen of passeer je geen dorp. Het fietsen vordert echter gestaag en rond 16.00 uur ben ik in Hostens, een gat. Uiteindelijk het motel gevonden. Dit bleek een terrein te zijn met zeer gedateerde blokhutjes. Het stonk in het aan mij toegewezen hutje en ik had gezelschap van veel vliegen. Maar goed, er was geen ander alternatief. Die nacht toch lekker geslapen ondanks het heftige onweer.