dag 19 - 5 juni 2014 - Saint Romain - Sant Emilion - 75 km

5 juni 2014 - Saint-Éman, Frankrijk

Na een goed ontbijt en afscheid van Gaston ga ik weer vol goede moed richting Saint Emilion. De ochtend gaat goed want de knieen hebben rust gehad. Al snel veranderd de omgeving en ik fiets het wijngebied binnen van de Dordogne. Overal wijngaarden en wijn-chateau's. Deze worden op borden langs de weg aangeven en het ene chateau is nog mooier dan de andere. De wind is goed en het is niet te warm. Onderweg wat tussenstops gemaakt om koffie te drinken of te lunchen. Rond 15.00 uur ben ik in Saint Emilion. Een prachtig stadje met een oud centrum en de bekende kerktoren. Het is druk met toeristen en het barst van de wijnwinkels, alles ademt wijn. Vanaf het plateau met de kerktoren heb je een prachtig uitzicht over de stad en de daar achter liggende wijngaarden. Na twee uurtjes heb ik alles wel gezien en zoek de b&b op. Dit blijkt ook een wijn-chateau te zijn waar wijn wordt gemaakt zonder chemische bestrijdingsmiddelen. Alles puur natuur. De b&b is van binnen ook weer heel mooi qua inrichting. Net een kasteeltje. 's Avonds op de fiets naar Saint Emilion om te eten, restaurantjes genoeg en de plat du jours zijn altijd prima.