dag 11 - 28 mei 2014 - Mignieres - St.Jean Froid Mental - 70 km

28 mei 2014 - Saint-Jean-Froidmentel, Frankrijk

De lucht leek blauw te zijn bij vertrek maar al fietsend zag ik de donkere wolken aankomen en na een half uurtjes begon het behoorlijk te regenen. Gelukkig niet al te veel heuvels en een redelijk aantal km's in het vooruitzicht. Dit gaf mij moed om maar door te trappen in de wetenschap dat ik aan het einde van de middag in een warme b&b zou arriveren. Maar van al die regen krijg je het koud en onderweg dus diverse keren gestopt voor een bakkie koffie, gelukkig zijn er genoeg van die Tabac-winkeltjes. Naast de tabak- en gok/kras-artikelen hebben de meeste ook een bar en serveren koffie. Gelukkig word ik onderweg tijdens het fietsen ook de goede kant opgestuurd, er staan overal boordjes met de blauw/gelen schelp richting Santiago, Gelukkig maar wat de navigatie is bedekt met een plastic zakje tegen de regen en dus slecht leesbaar. Het landschap is wederom prachtig en ik geniet van de prachtige chateau's. Rond 13.00 uur bereik ik Chateaudun. Ook dit stadje ligt prachtig in de heuvels en "on top" natuurlijk het chateau met uitzicht over de vallei. Aangezien het ontbijt wat karig was heb ik dus reuze trek.  Gelukkig is de warme hap snel gevonden, spaghetti met vlees. Na 2 uurtjes rust ben ik verder gegaan richting de b&b. De regen is inmiddels minder geworden en rond 17.30 bereik ik mijn bestemming, een statige villa bovenop een heuvel. De b&b wordt gerund door een moeder en haar zoontje, lieve mensen en ik word hartelijk ontvangen met een boordje fruit. De kamer is heel mooi en warm!  Aangezien er geen wifi is kan ik lekker lezen en muziek luisteren. Met enige voldoening vall ik vroeg in slaap.