dag 12 - 29 mei 2014 - St. Jean Froid Mental - Chateau Renault - 60 km

29 mei 2014 - Château-Renault, Frankrijk

Gelukkig, alle spullen zijn weer droog! De zon schijnt dus het wordt een mooie dag. Na een heerlijk ontbijt met klassieke muziek neem ik afscheid van de mensen en koers richting Vendome. De rit langs de Loire gaat voorspoedig en kan rustig om mij heen kijken naar de mooie huizen en boerderijen. Onderweg bespeur ik wel dat de ketting van de fiets wat slapjes is gaan hangen, mmm...werk aan de winkel. Aangezien de route redelijk goed is besluit ik te wachten tot na Vendome. Vendome is ook een leuk stadje met historie en heeft natuurlijk een centrum met terrasjes. In het zonnetje dus kunnen genieten van de koffie. Na de break dus werk aan de winkel. Met behulp van een gereedschapssetje lukte het mij de ketting weer strak te trekken. De dag verliep verder goed en rond 15.30 bereikte ik Chateau Renault. Morgen dus Tours! Dan zit er al een derde van de rit erop! Een korte rit morgen, 35 km, want dan heb ik mooi de tijd om Tours te bekijken. Nog 1 nachtje slapen.