dag 10 - 27 mei 2014 - Epone - Mignieres - 92 km

27 mei 2014 - Mignières, Frankrijk

Vandaag een lange fietsdag, en dus vroeg op pad. Ik heb er zin in om Chartres te zien. Bij het ontbijt flink ingeslagen voor onderweg. Bij vertrek nog contact gehad met een Italiaan, hij was erg gecharmeerd van mijn fiets en wilde hem zo meenemen. Helaas heb ik zijn aanbod moeten afslaan, teruglopen zag ik niet zo zitten. Na vertrek natuurlijk weer die verdomde hellingen, gelukkig maar een aantal want geleidelijk aan wordt het weer wat vlakker.

Helaas ga je soms ook weg met het gevoel dat je wat vergeet (gebeurd me wel meer deze reis). Zonder water op pad gaan is niet te adviseren dus bij de eerste de beste Tabac-winkeltje water ingeslagen. Het fietsen ging verder lekker. Goed weer, droog, een windje en bewolkt. Geen brandende zon of zo. Het fietsen schoot aardig op en na flink doortrappen door het prachtige glooiende landschap bereik ik rond 15.00 uur Chartres. Van verre zie je de torens van de kathedraal, prachtig gezicht! Chartres is een mooie middeleeuwse stad en de kathedraal ligt bovenop op een steile heuvel. Na een flinke wandeling bereik ik het centrum en de kathedraal. Na de koffie en een foto ben ik weer verder gecrossed richting mijn hotel in Mignieres, 15 km verder op. Het hotel is een beetje smoezelig maar het eten is goed. Een lokaal recept gegeten; een gevouwen volkoren pannenkoek met daarin een spiegelei met ham + sla met warm sausje en brood. Na een goede fietsdag ging om 22.00 uur het licht uit.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade