dag 8 - 25 mei 2014 - Compiegne - Meru - 70 km

25 mei 2014 - Méru, Frankrijk

Van ochtend vroeg opgestaan om bij de bakker broodjes te halen. Helaas was de supermarkt dicht dus geen beleg. Na een ontbijtje afscheid genomen van Paola en met een strak blauwe lucht vetrokken richting Meru. Helaas heb ik weer moeten stoeien met de navigatie om Compiègne uit te komen en na wat heen en weer rijden lukte het dan toch de route vast te pakken. Gedurende de ochtend pittige heuvels moeten nemen met gelukkig weinig wind. Na 2 uur fietsen en lekker veel km's  een plekje op gezocht en in het zonnetje een tweede ontbijtje genuttigd. Volgens het boekje moest het zwaarste van de dag nog komen, net na Mouy. Rond 13.00 uur arriveerde ik in Mouy en na een kopje koffie in een barretje lekker gelunched bij de laatste watermolen van deze regio. Mooi dorpje zo met dat ruisende water. Na de lunch nog even genoten van het zonnetje en toen alle moed bij elkaar geschraapt om de 7% heuvels te gaan pareren. Pfff....uiteindelijk gelukt maar met het zuur in de benen. Rond 16.00 uur kom ik aan in Meru. Net op tijd om nog van het zonnetje in de tuin te genieten. Vanavond een pizza en dan op tijd naar bed.

1. Kathy Hummel:
    25 mei 2014
    Hi Brum, zo juist de laatste reisverhalen te gelezen...je bent al een aardig eind op weg hoor pfff...stoere broer! De foto's zijn leuk te zien, zo krijgen we er een beetje een beeld bij met wat jij allemaal ziet onderweg. Keep on rolling.....op naar de volgende etappe!! We blijven je volgen :-) knuffel van ons XX
  2. Marlies:
    26 mei 2014
    Hoi Dick, leuk om te lezen over je reisverhalen. Wel afzien hoor, met een droge boterham op de fiets! Je doet het dan toch allemaal maar!
    Vandaag 18 graden , zon en regen , staat op deze site. Hopelijk is dit goed fietsweer?! Succes en groetjes van ons Marc, Marlies en Koen
  3. Rob:
    26 mei 2014
    Ha Dick, veel km's per dag. Volgens mij meer dan je van plan was.
    Mooie verhalen. Kom je al in leuke wijngebieden?
    All the best.
  4. Irma:
    Hey Dick,

Knap gedaan, joh! Behoorlijk afzien ook. Het is met recht een pelgrimstocht.... Houd vol en blijf schrijven, dan kunnen wij je blijven steunen. En ook genieten :). Tot horens/schrijfs.

Groeten Irma
  5. Jules:
    Ha Dick,

Knap hoor. Leuk om jouw verhalen zo te kunnen lezen en jou te volgen.
    Zet hem op en wel doortrappen, we hebben je snel weer nodig.

Groeten
    Jules
  6. Ome Ben en Tante Dien:
    27 mei 2014
    hallo Dick we hebben zojuist je reisblogger gevonden tof joh we zijn erg trots op je want je doet het toch maar zo'n afstand en het is leuk om je zo te kunnen volgen en de foto's zijn ook heel leuk groetjes van ons xx
  7. Ome Ben en Tante Dien:
    27 mei 2014
    Hallo Dick hier ben ik weer
    vandaag hadden we contact met je moeder en Dien vertelde van de blog we moesten jou namens je moeder schrijven dat je van haar een dikke knuffel krijgt en een hele dikke ZOEN.veel liefs namens je Moeder
  8. Irma:
    27 mei 2014
    Haaa Dick, ik lees net dat je al aan je grote droomfietstocht bent begonnen!! Jee, goed joh!
    Leuk het via hier een beetje te kunnen volgen.
    Ik hoop dat deze reis je veel goeds zal brengen!
    Warme en vrolijke groet, Irma