dag 7 - 24 mei 2014 - St. Quetin - Compiegne - 73 km

24 mei 2014 - Compiègne, Frankrijk

Vandaag geen zin om te starten, mijn benen zijn nog moe en mijn kop zit vol met mist. Ik mis iedereen die belangrijk voor mij is. Door de vele lieve reacties op de blog heb ik een wee gevoel in mijn maag. Maar ja, dit hoort er blijkbaar allemaal bij. De start is lastig want de navigatie stuurt mij de andere kant op. Stug houd ik vol want ik volg ook het boekje met de routebeschrijving en even later volg ik weer trouw het pijltje op het scherm richting Compiègne. Het is een mooie tocht langs de Somme. Het is bewolkt met af en toe een druppel, redelijk fietsweer. De route is stil en ik kom geen andere fietsers of Santiago-gangers tegen. Na diverse heuvels en tegenwind bereik ik rond 12.00 uur Noyon met de kathedraal. Het is weekmarkt en dus gezellig druk. Na 2 kopjes koffie in een barretje en een lastige Franse Ier nuttig ik mijn lunch ik voor de kathedraal op bankje. De Ier, al 20 jaar in Frankrijk, vond het blijkbaar fijn om weer even in zijn moerstaal te praten. Op zich leuk als iemand je aanschiet en geïnteresseerd is waar je vandaan komt. Alleen had hij geen koffie op maar was blijkbaar vaste klant aan de toog. Ik ruik zijn kegel nog... De dag ging verder goed, het fietsen ging lekker, de omgeving mooi maar de dopjes wat saai en stil. Tegen het einde van de middag arriveerde ik in Compiègne. Hier is s het behoorlijk druk maar ook gezellig door festiviteiten rond Jeanne d'Arc. Na enige zoeken uiteindelijk mijn slaapplaats gevonden; de pelgrims gite onder een kerk. Het ziet er allemaal verzorgd en netjes uit. Er is nog 1 andere pelgrim aanwezig, Paola uit 's-Hertogenbosch. Ze is ook op 18 mei vertrokken en hoopt ook over 6 weken te arriveren. Ze fiets wat minder km's per dag en zal waarschijnlijk de route via de kust gaan volgen. 's Avonds hebben we lekker gezellig in Compiègne gegeten en ervaring uitgedeeld. Om 22.00 ging het licht uit.