dag 17 - 3 juni 2014 - Angouleme - Saint Romain - 60 km

3 juni 2014 - Saint-Romain, Frankrijk

Vandaag een korte rit, 60 km, maar al snel kom ik er achter dat dit een geluk bij een ongeluk is; alleen maar heuvels, op en af! Gelukkig geen zon. Het is bewolkt met weinig wind en een temperatuur van 19 graden, prima fietsweer. Het fietsen gaat allemaal voorspoedig en rond 11.00 uur bereik ik Torsac voor de eerste stop. Ook hier weer een mooi oud chateau. Onderweg passeer ik er nog meer en elke keer bewonder ik weer de ligging en de omvang van de gebouwen. De heuvels worden toch wel wat zwaar en de knieën protesteren, tijd voor een rustdag! Na de lunch in Motignac-le-Coq (fruit, noten en broodje) ga ik gestaag verder met de 7%-heuvels. Helaas verbreek ik met de afdalingen mijn record van 47 km niet, dat laat ik maar voor de Pyreneeën. Rond 15.00 uur bereik ik de eindbestemming in Saint Romain met het vooruitzicht om vandaag en morgen lekker uit te rusten. Helaas moet ik wel direct de was doen (wat een lucht!) want anders is deze overmorgen niet droog. Onder de douche alles gewassen en het hele zooitje hangt nu buiten te drogen. Voor vandaag alleen nog het dinner om 19.30 en verder even niks anders meer dan tennis kijken op tv.

1. Marion:
    3 juni 2014
    Topper van me! Je bent volgens mij al over de helft. Ik ben echt supertrots op je. En zo geweldig om alles te lezen en je fotos te zien. Net alsof ik een beetje bij je ben. Rust morgen lekker uit en keep cool! Dikke knuffel uit St Petersburg xxxxxx
  2. Irma:
    3 juni 2014
    Haa Dick, het is gewoon supergezellig buurten op je reislogger!! Hartstikke leuk al je belevingen te lezen en op de foto`s te zien. Ik heb een enorme bewondering voor je dat je deze reis toch maar "even" doet.
    Het viel me op dat er op je fietstassen opeens nederlandse vlaggetjes te zien zijn... zoekplaatje... al vanaf dag 9 dus, haha.
    Geniet van je rustdag! Ik kijk al weer uit naar je volgende belevingen.
    Warme groet uit Arnhem
  3. Bas:
    4 juni 2014
    Hey Dick. Goed bezig kerel! Aan de foto's te zien moet het een geweldige ervaring zijn. Succes!
  4. Marlies:
    6 juni 2014
    Hoi Dick,
    Hoe gaat t ermee? Volgens mij heb je 2 pittige lange routes gedaan, na je rustdag! Ik begreep van Arthur dat je erg warm weer krijgt de komende dagen, dus vroeg op pad en de middagwarmte voor zijn? W.s. Lukt dat niet helemaal,gezien de km. Die je moet maken?!
    Hier is het nu ook mooi weer, maar wij genieten hier op een wat minder inspannende manier van,dan jou vermoed ik.
    Ben benieuwd hoe het met je knieen gaat. In ieder geval veel succes weer gewenst vanuit Oldenzaal. Groetjes, Marc, Marlies en Koen
  5. Truus:
    10 juni 2014
    Hallo Dick
    Een groet van ons uit Oldenzaal.

We zijn nog wat vermoeid na de verre reis naar St Petersburg.
    Marion was een geweldig.Alles is goed gegaan.
    We hebben genoten,ik hoop dat jij ook geniet ondanks de zware rit. Morgen succes !
    Groet van ons.
  6. Bas:
    10 juni 2014
    Hey Dick, komende zaterdag Limburgs Mooiste op de MTB, kom je ff terug? Nee hoor, lekker doortrappen in Frankrijk. Op naar het zuiden vent!