dag 15 - 1 juni 2014 - Chatellerault - Romagne - 90 km

1 juni 2014 - Romagne, Frankrijk

Na diverse hartelijke groetjes en "Bon Camino" door diverse hotelgasten begint de dag met een tocht langs de oever van de Claire richting Poitiers. Een hoop groen en mooie plaatjes zo langs het water. Ook vandaag weer veel kadotjes (zon, wind mee en een redelijke vlakke rit) en arriveer ik rond 12 uur in Poitiers. De stad lijkt wel leeg en uitgestorven, nergens een terrasje om koffie te drinken, getver! Dat ene kadotje was mij toch ook wel gegund? Helaas dus iets anders in petto en ik ontmoet een man die in zijn beste Engels verteld over zijn wandeltochten richting Santiago. Mooie verhalen en lekker gelachen, ook daar krijg je energie van. Na ons afscheid rijd ik verder richting Vernon en scoor dan uiteindelijk toch nog een lekker bakkie. Met een omweg via Gencay en Chateau Garnier bereik ik rond 17.30 uur mijn stekkie in Romagne, de b&b Le Jardin Rose. Deze b&b wordt beheerd door Rose Bowen en haar man, een grappig Engels-stel. Ik heb dus kunnen genieten van Engelse humor en ontbijt!