dag 5 - 22 mei 2014 Somain - St Quentin - 72 km

22 mei 2014 - Saint-Quentin, Frankrijk

De dag begon weer om 8.15 uur vol bepakt richting Cambrai. Het weer is goed is, de heuvels hoog en de wind pal uit het zuiden! Pfff, waarom nou niet een keer wind mee? Zou best lekker zijn met al die heuvels... Bij aankomst in Cambrai kom ik Charel weer tegen. Verbaasd want ik dacht dat zijn tempo wel hoger lag. Hij gaf aan via Brussel te zijn gereden om familie te bezoeken. Samen hebben we gezellig koffie gedronken op een terrasje in Cambrai. Tevens gaf deze ervaren Santiago ganger mij enkele tips om de heuvels en bergen te slechten. O.a. baggage lozen! Hij heeft 14 kg bij zich en ik 25 kg. Charel moest hard lachen...Na de koffie break samen nog een stempel gehaald voor de pas. Het tempo van Charel ligt hoger (150 km per dag, slik....) dus ik nam snel afscheid van hem. Toen weer de heuvels in en de regen tegemoet. Van 11.00 uur tot 15.00 in de regen gereden met veel tegenwind. Ja, het is een verzoeking...Tevens het hoogste punt op de route gehad richting Compiègne, 150 meter. Rond 17.00 uur kom ik aan in St. Quetin. Na het halen van de stempel bij de plaatselijke VVV ben ik ingecheckt bij het hotel. Fijn gevoel dat ik morgen niet op pad hoef, even relaxen. 's Avond lekker gegeten en op tijd naar bed.

1. Marion:
    23 mei 2014
    Maar Charel weegt naar alle waarschijnlijkheid minstens 10 kilo meer dan jij, dat is dus hetzelfde....toch? Toch die extra onderbroek dumpen! Anders kom ik de extra kilo's wel ophalen :-)
  2. Aad:
    23 mei 2014
    Wat je teveel hebt in een doosje doen en langs een postkantoor fietsen?
    In principe red je het met twee onderbroeken en twee shirts. :-)
    's Avonds even in een wastafel wassen. In een handdoek rollen, een paar keer overheen lopen en ophangen. De volgende morgen is het meestal wel droog.

En ehhh echte pelgrims stinken :-)